Původ: | Daly City, okres San Mateo County, San Francisco Bay Area, Kalifornie, USA |
Aktivní roky: | 1982 – 1991, 2001 – současnost |
Styl: | Thrash metal |
Vydavatelé: | Enigma, Geffen, Nuclear Blast |
Web: | www.deathangel.us |
Podrobnosti: | Metal-archives - Death Angel |
DEATH ANGEL je americká thrashmetalová skupina z Daly City v Kalifornii, která působila v letech 1982 až 1991 a znovu od roku 2001. Vydala devět studiových alb, dvě demokazety, jeden box set a tři živá alba. Skupina prošla několika změnami v sestavě, takže jediným stálým členem zůstal kytarista Rob Cavestany; on a zpěvák Mark Osegueda (který se ke skupině připojil v roce 1984) jsou jedinými členy DEATH ANGEL, kteří se objevili na všech jejich studiových albech.
DEATH ANGEL jsou často označováni za jednu z klíčových kapel thrashmetalového hnutí Bay Area 80.let a v tomto desetiletí si zajistili místo předskokanů na klubových scénách, včetně předskakování svým vrstevníkům MEGADETH, METALLICA, SLAYER, EXODUS, TESTAMENT, OVERKILL, D.R.I., MERCYFUL FATE A POSSESSED. Často jsou také považováni za jedny z vůdců druhé vlny thrashmetalového hnutí 80. let, a jsou považováni za jednu z 'velkých osmi' tohoto žánru (spolu s METALLICOU, MEGADETH, SLAYER, ANTHRAX, TESTAMENT, EXODUS a OVERKILL), a také za jednu z takzvaných 'velkých šesti thrashmetalových kapel Bay Area' (spolu s EXODUS, TESTAMENT, LAAZ ROCKIT, FORBIDDEN a VIO-LENCE). Po undergroundovém úspěchu svých prvních dvou studiových alb The Ultra-Violence (1987) a Frolic Through the Park (1988) podepsali v roce 1989 smlouvu s Geffen Records a následujícího roku vydali u této značky své jediné album Act III. Během turné na podporu Act III se tehdejší bubeník Andy Galeon zranil při nehodě autobusu a potřeboval více než rok na úplné zotavení. To mělo za následek rozpad kapely v roce 1991. DEATH ANGEL se však v roce 2001 (bez původního rytmického kytaristy Guse Pepa) reformovali na benefičním koncertu Thrash of the Titans pro zpěváka TESTAMENT Chucka Billyho. Od té doby vydali dalších šest alb, včetně Humanicide (2019), jehož titulní skladba vynesla kapele vůbec první nominaci na cenu Grammy. Na jubilejní desátátou desku se stále čeká, měla by se snad objevit v roce 2025.
Skupinu Death Angel založili v roce 1982 v oblasti San Francisco Bay Area v Kalifornii bratranci Rob Cavestany (sólová kytara, doprovodné vokály), Dennis Pepa (zpěv, baskytara), Gus Pepa (rytmická kytara) a Andy Galeon (bicí) – všichni filipínského původu. Po zvažování několika názvů, včetně Dark Fury, se Cavestany s Dennisem Pepou rozhodli pro Death Angel poté, co v knihkupectví narazili na knihu nesoucí tento název.
V roce 1983 vydala kapela první demo Heavy Metal Insanity, produkované Mattem Wallacem. Podle Marka Oseguedy zněla tehdejší tvorba spíše jako klasický heavy metal, ovlivněná skupinami jako Iron Maiden či Tygers of Pan Tang, neboť thrashová scéna Bay Area se teprve formovala. Osegueda, bratranec z druhého kolene a tehdejší bedňák, se stal zpěvákem Death Angel v roce 1984. Svůj první koncert s kapelou odehrál v dubnu téhož roku po boku Megadeth – v sestavě s Kerrym Kingem na kytaru.
Death Angel téměř dva roky intenzivně koncertovali v klubech v oblasti Sanfranciského zálivu, pracovali na nových skladbách a pilovali pódiovou prezentaci. V roce 1985 nahráli demo Kill as One, produkované Kirkiem Hammettem z Metallica, se kterým se setkali během autogramiády v roce 1983. Díky síti undergroundového šíření kazet se demo rychle rozšířilo a přineslo kapele výrazný ohlas. Osegueda později vzpomínal, že ještě před vydáním debutového alba hráli v Los Angeles i New Yorku, kde fanoušci zpívali jejich písně – díky výměnnému systému kopií. V roce 1986 zahráli Death Angel během polední pauzy na střední škole Clayton Valley High School (dnes Clayton Valley Charter High School) v kalifornském Concordu. Skladbu "Mistress of Pain" věnovali zástupci ředitele školy.
Úspěch dema Kill as One vedl k podpisu smlouvy s vydavatelstvím Enigma Records, které v roce 1987 vydalo debutové album The Ultra-Violence. Všichni členové byli tehdy mladší než 20 let, bubeník Andy Galeon měl pouhých 14. Deska se stala thrashmetalovou klasikou a v roce 2010 byla zařazena na 370. místo v referenční publikaci The Top 500 Heavy Metal Albums of All Time.
Adam McCann z časopisu Metal Digest napsal: „Death Angel vyšli ze zákopů Bay Area a po boku Testament nebo Exodus přinesli bestii, o níž mnozí fanoušci dodnes tvrdí, že je jejich nejlepší nahrávkou. Tehdejší mladíci ukázali, jak výjimečně talentovaní jsou – dokázali se prosadit i mezi zkušenějšími kolegy díky silným skladbám a výbušným koncertům.“
Kapela následně vyrazila na první turné, kde předskakovala skupinám jako Exodus, Destruction, Voivod, Sacrifice a Whiplash. K písni "Voracious Souls", pojednávající o kanibalské skupině, vznikl videoklip, který však kvůli kontroverznímu textu nebyl nikdy zařazen do rotace MTV.
V roce 1988 vydali Death Angel druhé album Frolic Through the Park, které bylo jejich posledním studiovým počinem pro Enigma Records před podpisem smlouvy s Geffen Records o rok později. Deska nabídla pestřejší hudební materiál než přímočarý thrash debutu a obsahovala i coververzi skladby "Cold Gin" od KISS. K singlu "Bored" vznikl videoklip, který se pravidelně objevoval v pořadu Headbangers Ball na MTV. Píseň se následně objevila i na soundtracku k filmu Leatherface: Texaský masakr motorovou pilou III. Její vznik byl inspirován tvorbou U2, zejména hrou kytaristy The Edge.
Navzdory úspěchu se kapela k albu později vyjadřovala kriticky – Cavestany jej v dokumentu A Thrashumentary z roku 2015 označil za 'bastardí' a 'podivné' album. Kromě skladeb "3rd Floor" a "Bored" bývají písně z této desky na koncertech po znovusjednocení v roce 2001 hrány jen výjimečně.
Po vydání Frolic Through the Park vyrazili Death Angel na první světové turné, kde vystupovali po boku kapel jako Motörhead, Testament, Flotsam and Jetsam, Overkill, Rigor Mortis, Sacred Reich, Forbidden, Vio-lence a Death. Zaznamenali přitom výrazný úspěch zejména v Japonsku, kde vyprodali dvě celá turné.
V roce 1989 odkoupilo vydavatelství Geffen Records smlouvu Death Angel s Enigma Records a o rok později vydalo třetí album kapely, nazvané Act III. Album produkoval Max Norman (dříve spolupracoval s Ozzym Osbournem, Megadeth, Savatage, Fates Warning a Loudness) a na nahrávce se poprvé výrazněji uplatnily doprovodné vokály celé kapely. Stylově Act III kombinovalo prvky funku, thrashe a heavy metalu, přičemž kapela sáhla i po akustických kytarách, čímž nahrávce dodala pestrost, aniž by se vzdala svých metalových kořenů.
Z alba vzešly singly "Seemingly Endless Time" a "A Room with a View" (balada, kterou zpíval převážně kytarista Rob Cavestany). Obě skladby se dostaly do vysílání pořadu Headbangers Ball, avšak očekávaný průlom do mainstreamu se nedostavil. Videoklip ke skladbě "A Room with a View" byl vydán jako singl pod názvem "D.A.". Cavestany tehdy v rozhovoru poznamenal, že původní název skupiny na něj působí omezujícím dojmem: „Název Death Angel jako by evokoval hardcore thrash nebo ponurý death metal, což rozhodně nejsme. Kdyby mi někdo předložil deset desek a jedna byla od kapely jménem Death Angel, aniž bych je znal, odložil bych ji stranou.“
V témže roce vydalo bývalé vydavatelství Enigma Records bez svolení kapely neautorizované živé album Fall from Grace, které obsahovalo skladby z prvních dvou studiových alb a bylo pořízeno během koncertu v Paradisu v Amsterdamu. Kapela se na nahrávce nijak nepodílela – neměla vliv na výběr skladeb, obal, produkci ani koncepci. O jeho existenci se členové Death Angel dozvěděli až ve chvíli, kdy na něj náhodou narazili v obchodě s deskami v arizonském Tucsonu – jen několik hodin před tím, než jejich autobus havaroval při cestě na koncert do Las Vegas. Vydavatelství Enigma se krátce poté rozpadlo a zpeněžilo prodej alba. Následně nahrávku údajně převzala a distribuovala společnost Capitol Records, pravděpodobně rovněž bez právního oprávnění.
V roce 1990 vyrazili Death Angel na celosvětové turné k podpoře Act III, během něhož vyprodali koncerty ve Warfield Theatre v San Franciscu, The Ritz v New Yorku a v londýnském Hammersmith Odeon. Sdíleli pódium s kapelami jako Forbidden, Vicious Rumors, Sanctuary, Sepultura, Sacred Reich, Morbid Angel, Atheist, Forced Entry, Dead Horse a bývalým kytaristou Megadeth Chrisem Polandem. Na cestě do Las Vegas však došlo k vážné dopravní nehodě, při které utrpěl bubeník Andy Galeon těžká zranění a jeho rekonvalescence trvala více než rok. Cavestany k tomu později řekl: „V jistém smyslu dávalo smysl, že se stala právě tehdy tak vážná nehoda. Osm let jsme jeli naplno a přitom se nikam neposunuli. Byli jsme frustrovaní a možná to bylo jakési osudové znamení.“
Kvůli nehodě přišli Death Angel o možnost zúčastnit se turné Clash of the Titans po boku Megadeth, Slayer a Anthrax. Místo nich byli jako předkapela přizváni Alice in Chains. Plánované živé album z koncertů v Bay Area se rovněž neuskutečnilo. Podle Cavestanyho byla kapele nabídnuta účast na evropském turné s Annihilator a Judas Priest, kteří právě propagovali album Painkiller. Kvůli zdravotnímu stavu bubeníka ale musela kapela nabídku odmítnout a nahradila je tehdy nastupující Pantera.
Po nehodě vyvíjelo vydavatelství Geffen Records i manažer kapely tlak, aby skupina nahradila Galeona jiným bubeníkem a pokračovala v činnosti. Death Angel skutečně odehráli několik koncertů v Japonsku s Chrisem Kontosem za bicími, ale protože odmítli Galeona dlouhodobě nahradit, Geffen s nimi ukončil spolupráci. V té době kapelu opustil i zpěvák Mark Osegueda, který se přestěhoval do New Yorku a rozhodl se na čas opustit hudební scénu. Cavestany později vysvětlil: „Nechtěli jsme hledat náhradu za Marka. Celá situace nás naprosto znechutila. Připadalo nám, že je to znamení, že je čas skončit.“ Zbylí členové pak odehráli několik akustických koncertů v Bay Area pod názvem The Past.
V létě 1991, když se Andy Galeon plně zotavil, reformovali zbývající členové Death Angel kapelu bez Marka Oseguedy pod novým názvem The Organization (pojmenovaným podle jedné ze skladeb z alba Act III). Zpěvu se nově ujal Rob Cavestany. Skupina se tehdy odklonila od metalu a zaměřila se spíše na funk a alternativní rock. První demo The Organization nahráli a produkovali Eric Kauschen a Dana Galloway ve studiu City College of San Francisco.
The Organization podnikli rozsáhlé turné po USA a Evropě, během něhož dvakrát vystoupili na festivalu Dynamo Open Air v Nizozemsku – jednou jako support Fight a podruhé jako hlavní předskokani Motörhead. Obě studiová alba, The Organization z roku 1993 a Savor the Flavor z roku 1995, vydaná pod hlavičkou Metal Blade Records, však nezískala širší posluchačskou odezvu. Cavestany a Galeon se proto rozhodli skupinu ukončit.
Kolem roku 1992 byl Mark Osegueda pozván na konkurz do Anthrax, kteří právě hledali nového zpěváka po odchodu Joeyho Belladonny. Nakonec však kapela angažovala Johna Bushe z Armored Saint. Kytarista Anthrax Scott Ian později poznamenal, že Osegueda měl výborný hlas, ale paradoxně jim připadal až příliš metalový.
V roce 1998 se Cavestany a Galeon poprvé od rozpadu Death Angel znovu sešli s Oseguedou. Společně s baskytaristou Michaelem Isaiahem založili skupinu Swarm, s níž vydali v roce 1999 čtyřskladbové EP s názvem Swarm a v roce 2000 pětiskladbové EP Devour. Následující rok vyrazili Swarm na turné s Jerrym Cantrellem z Alice in Chains a v roce 2003 vydali kompilační album Beyond the End, které spojovalo materiál z obou EP s coververzí skladby "My Eyes Have Seen You" od The Doors. Ačkoli nahrávka komerčně neprorazila, opět sblížila jádro Death Angel a připravila cestu k oficiálnímu reunionu.
Death Angel se oficiálně znovu sešli v srpnu 2001 na benefičním koncertě Thrash of the Titans, který byl uspořádán na podporu léčby rakoviny Chucka Billyho, zpěváka Testament. Původní kytarista Gus Pepa se reunionu nemohl zúčastnit, protože byl mimo zemi. Na návrh Roba Cavestanyho a s Pepovým souhlasem kapela přizvala dlouholetého přítele a fanouška Teda Aguilara jako rytmického kytaristu. Původně plánované jednorázové vystoupení mělo tak silný ohlas, že následovala řada dalších úspěšných koncertů v okolí San Francisca a dvě evropská turné – a to navzdory skutečnosti, že kapela více než deset let nevydala žádné album. Vystoupili také na festivalech Wacken Open Air a Bang Your Head 2004. Osegueda mezitím oznámil své zapojení do projektu All Time Highs, zároveň však zdůraznil, že zůstává členem Death Angel.
V roce 2004, po čtrnáctileté studiové pauze, vydali Death Angel u Nuclear Blast Records album The Art of Dying, které se umístilo na 50. místě žebříčku Billboard Top Independent Albums. Rob Cavestany k názvu alba uvedl: „Byl to vlastně nápad Andyho Galeona. Viděl rozhovor s Brucem Lee, který mluvil o filozofii inspirované Tibetskou knihou mrtvých (Bardo Thödol). Popisoval myšlenku, že způsob, jakým žijeme, je zároveň i způsobem, jakým umíráme. Pokud kráčíš životem vědomě, každý den se stává součástí tvého vlastního umění umírání. A právě ten přístup k životu určuje náš osud.“ V prvním týdnu se v USA prodalo přibližně 2 100 kusů alba.
O rok později následoval box set Archives and Artifacts, který obsahoval remasterované verze dlouho nedostupných alb The Ultra-Violence a Frolic Through the Park, doplněné o bonusové CD a DVD raritních materiálů.
V dubnu 2007 se Death Angel stali hlavní hvězdou sedmého ročníku festivalu Pulp Summer Slam na Filipínách. V srpnu téhož roku vydal Rob Cavestany sólové akustické album Lines on the Road, na němž se autorsky podílel i Gus Pepa. Nahrávku pořídili Cavestany (zpěv, baskytara, kytary), Pepa (kytara) a Andy Galeon (bicí).
Páté studiové album Killing Season, nahrané ve studiu 606 Davea Grohla v kalifornském Northridge, vyšlo 26. února 2008. Produkce se ujal Nick Raskulinecz, známý ze spolupráce s kapelami jako Foo Fighters, Rush a Alice in Chains. Deska navazovala na návratové album The Art of Dying a byla poslední, na níž se podíleli zakládající členové Dennis Pepa (baskytara) a Andy Galeon (bicí). V USA se v prvním týdnu prodalo přibližně 2 300 kopií. Videoklip ke skladbě "Dethroned" měl premiéru 17. dubna 2008 na Headbangers Blogu.
Na koncertě v Grandu v San Franciscu 28. října 2008 Death Angel oznámili, že zakládající člen Dennis Pepa opouští kapelu a že tento koncert bude jeho posledním živým vystoupením. Dennis to zdůvodnil tvůrčími neshodami: „S Death Angel jsem od jejich vzniku v 80. letech a věřím, že nastal čas se posunout dál. Po celou dobu jsem do zvuku kapely vnášel punkový nádech, ale jako otevřený hudebník, který potřebuje změnu, bych rád prozkoumal další možnosti jak v rámci metalu, tak mimo něj.“ Dne 10. ledna 2009 skupina oznámila, že novým baskytaristou se stal Sammy Diosdado – hudebník z Bay Area, dříve člen hardcoreové formace The Sick a rock’n’rollové kapely All Time Highs, kterou vedl Mark Osegueda.
V květnu 2009 odešel i bubeník a další zakládající člen Andy Galeon z osobních a rodinných důvodů. V rozhovoru ze září 2009 vysvětlil: „Měli jsme domluvené turné a mně se narodilo dítě. Měl jsem pocit, že se musím věnovat rodině. Komunikace v kapele vázla. Nechtěl jsem nikoho brzdit, tak jsem prostě odešel.“ Po jeho odchodu zůstal jediným původním členem kapely Rob Cavestany. Galeona nahradil Will Carroll (ex-Scarecrow, Old Grandad, Vicious Rumors). V listopadu 2009 pak Diosdada vystřídal baskytarista Damien Sisson, který dříve působil v kapelách Scarecrow a Potential Threat.
Šesté studiové album Relentless Retribution vyšlo v září 2010. Bylo nahráno ve studiu Audiohammer v Sanfordu na Floridě s producentem Jasonem Suecofem (Trivium, August Burns Red, The Black Dahlia Murder, All That Remains, Whitechapel, DevilDriver). Jednalo se o první album Death Angel, na kterém se nepodílel Andy Galeon ani bratranec Dennis Pepa. V USA se během prvního týdne prodalo přibližně 2 700 kopií.
Death Angel album intenzivně podporovali na turné po dobu dvou a půl roku. Na konci roku 2010 se zúčastnili evropského Thrashfest Tour po boku kapel Kreator, Exodus a Suicidal Angels, a během let 2011–2012 třikrát podpořili Anthrax a Testament na severoamerickém turné Worship Music.
Dne 11. října 2013 vydali Death Angel své sedmé album The Dream Calls for Blood. V prvním týdnu se v USA prodalo 5 400 kopií a deska se umístila na 72. místě žebříčku Billboard 200, čímž se kapela poprvé od vydání Frolic Through the Park v roce 1988 opět dostala do Top 100 americké hitparády.
Rob Cavestany popsal název alba jako 'v podstatě naše motto' a dodal: „Sen je udržet kapelu při životě a tvořit hudbu celý život. 'Krev' pak symbolizuje veškeré oběti a tvrdou práci, která s tím souvisí. Nejde jen o hudbu – je to univerzální metafora, kterou si může vztáhnout každý na svůj život a cíle. A je v tom i určitá agrese vůči těm, kteří se snaží uspět zkratkami. Je to náš způsob, jak říct: Takhle se to nedělá.“
Na albu hostuje i producent Jason Suecof, který přispěl kytarovým sólem.
Deska se dočkala kladného přijetí. Neil Pretorius (About.com) ji označil za další triumf kapely, která má stále dost energie a výzvou zastiňuje thrashovou scénu. Fred Thomas (AllMusic) chválil Death Angel za to, že i po dekádách znějí hladově a intenzivně, namísto toho, aby ztratili ostří. Greg Pratt (Exclaim!) sice poznamenal, že album mohlo být kratší, ale vyzdvihl silnou rytmiku, kytarovou práci i vokály. Neil Arnold (Metal Forces) ocenil návrat k přímočařejšímu thrashi jako důkaz, že kapela stále dominuje scéně. Rich Dodgin (All About The Rock) prohlásil, že jde o povinný poslech pro každého fanouška thrash metalu.
Death Angel se koncem roku 2015 vrátili do studia, aby začali pracovat na svém osmém studiovém albu The Evil Divide. Deska vyšla 27. května 2016 a obsadila 98. příčku v žebříčku Billboard 200, čímž dosáhla druhého nejvyššího umístění v historii kapely. Následovalo dva a půl roku trvající turné, v jehož rámci Death Angel předskakovali Slayer během jejich severoamerického turné k albu Repentless, Testament při evropském turné k Brotherhood of the Snake a také Sepultuře na australské šňůře k Machine Messiah. V roce 2018 se kapela zúčastnila i evropského turné MTV Headbangers Ball, kde vystoupili také Exodus, Sodom a Suicidal Angels.
V polovině roku 2018 začala skupina nahrávat své deváté album, opět ve spolupráci s producentem Jasonem Suecofem, který s nimi spolupracoval už od éry Relentless Retribution. Výsledkem bylo album Humanicide, které vyšlo 31. května 2019. Ještě před jeho vydáním kapela absolvovala severoamerické turné po boku Mothership, při němž předskakovala Overkill na jejich šňůře Wings of War. V létě téhož roku následovalo evropské turné, během něhož Death Angel hráli jako support kapelám Arch Enemy, Testament a Anthrax, a zároveň vystupovali i jako headliner. V říjnu byli jedním z účinkujících na první edici plavby MegaCruise organizované skupinou Megadeth.
V listopadu 2019 byla titulní skladba "Humanicide" nominována na cenu Grammy v kategorii "Best Metal Performance". Šlo o historicky první nominaci Death Angel na tuto prestižní cenu. Vítězem se nakonec stali Tool se skladbou "7empest".
V roce 2020 pokračovala kapela v koncertování na podporu Humanicide. V únoru a březnu absolvovala evropské turné The Bay Strikes Back společně s Testament a Exodus.
Po skončení turné The Bay Strikes Back, které probíhalo v době, kdy se 'pandemie COVID-19' začala šířit po celém světě, byl bubeník Will Carroll pozitivně testován na 'COVID-19' a následně hospitalizován na jednotce intenzivní péče v nemocnici v severní Kalifornii. Po návratu z turné onemocněli také Gary Holt ze skupiny Exodus a členové Testament – Chuck Billy a Steve Di Giorgio – stejně jako několik členů jejich technického štábu. Dne 2. dubna 2020, po téměř dvou týdnech strávených na plicní ventilaci, Carroll zveřejnil obsáhlou zprávu o svém zdravotním stavu. Poděkoval v ní rodině a přátelům za podporu a zmínil, že mu Rob Cavestany během rekonvalescence posílal nové hudební nápady, které by se měly stát základem desátého alba Death Angel. Carroll se v polovině roku 2020 plně zotavil a v srpnovém rozhovoru pro Rock Immortal potvrdil, že s Cavestanym již pracují na novém materiálu. V prosinci 2021 Mark Osegueda uvedl, že kapela začala psát písně ve velmi rané fázi, ale naznačil, že vydání nového alba se může kvůli pandemii a plánovanému turné v roce 2022 odložit až na rok 2023.
Dne 9. října 2020 vydali Death Angel bez předchozího ohlášení digitální EP Under Pressure, které se výrazně odlišovalo od jejich dosavadní tvorby – téměř celé bylo akustické. Obsahovalo coververzi písně "Under Pressure" od Queen, novou původní skladbu "Faded Remains" a předělávky písní "A Room with a View" z alba Act III a "Revelation Song" z Humanicide.
Dne 26. listopadu 2021 pak skupina vydala živé album The Bastard Tracks, nahrané 22. května 2021 v Great American Music Hall v San Franciscu. Šlo o výběr skladeb, které kapela dosud hrála naživo jen velmi zřídka nebo vůbec.
Na jaře 2022 Death Angel opět vyrazili na cesty – připojili se k Testament a Exodus na severoamerické části turné The Bay Strikes Back, které bylo původně plánováno na říjen a listopad 2021, ale kvůli pandemii bylo odloženo o půl roku. V březnu 2022 kapela zahájila nahrávání demosnímků pro nové album. V létě pokračovali evropskou částí turné a na podzim pak odehráli další sérii koncertů po Severní Americe.
Death Angel v současnosti intenzivně pracují na svém desátém studiovém albu, jehož vydání je plánováno na jaro 2025. Baskytarista Damien Sisson uvedl, že album by mělo vyjít pravděpodobně v březnu nebo dubnu. Už v lednu 2024 bubeník Will Carroll potvrdil, že již nahrál bicí pro demo nové skladby a kapela pokračuje v tvorbě nového materiálu.
Kapela zároveň oznámila evropské turné Summer Of Wrath 2025, v jehož rámci vystoupí po boku Krisiun a Baest. V červenci se představí i na festivalu Obscene Extreme v ČR. Pro fanoušky thrash metalu se tak rýsuje další nálož živé energie od jedné z klíčových kapel žánru.
Death Angel patří k nejzásadnějším představitelům druhé vlny bay area thrash metalu a jejich styl vždy kombinoval agresivní riffy s melodickými linkami, technickou precizností a nečekanou dynamikou. Už na debutu The Ultra-Violence z roku 1987 ukázali nebývalou vyzrálost a energii, která se s nimi táhne dodnes. Kapela nikdy nesklouzla k rutině, naopak – v průběhu let dokázala obohatit thrash metal o progresivní prvky i silný melodický cit.
Jejich neústupná věrnost žánru, koncertní nasazení a schopnost neustálé evoluce z nich učinily vzor pro mladší generace. Společně s kapelami jako Testament, Exodus nebo Forbidden spoluvytvářeli identitu sanfranciské scény a přispěli k tomu, že thrash metal zůstal živým a relevantním žánrem až do současnosti.